torstai 26.11.2020 | 02:22
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Uutiset

KPK Yhtiöiden yt-neuvottelut päätökseen – Kahden lehden ilmestymispäiviin muutoksia

Arja Kangas
Ti 27.10.2020 klo 13:30

Olet lukenut 1/5 ilmaista artikkelia.

KPK Yhtiöiden Mediat liiketoiminta-alueen yhteistoimintaneuvottelut päättyivät tiistaina. Perusteena yhteistoimintaneuvottelujen aloittamiselle olivat taloudelliset, tuotannolliset ja työnantajan toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvat syyt.

Yt-prosessiin lähdettäessä työnantaja arvioi enimmäisvaikutukseksi yhdeksän henkilötyövuotta. Yt-menettelyn lopputuloksena työntekijöiden määrä vähenee viidellä henkilötyövuodella.

Lisäksi Kalajokilaakso-lehden ja Pietarsaaren Sanomien ilmestymispäiviin tulee muutoksia.

Kalajokilaakso alkaa ilmestyä tilattavana lehtenä kerran viikossa kahden sijasta. Tilattava lehti ilmestyy perjantaisin. Kaupunkilehti Kalajaska ilmestyy edelleen keskiviikkoisin. Muutos tapahtuu 1.2.2021.

Pietarsaaren Sanomat muuttuu kaupunkilehdeksi. Muutoksen jälkeen lehdellä ei ole enää tilattavaa versiota. Pietarsaaren Sanomat ilmestyy kerran viikossa keskiviikkoisin 1.2.2021 alkaen perjantain sijasta.

KPK Yhtiöissä kysymys ei ole ainoastaan leikkauksista vaan toiminnassa tehtävistä muutoksista kilpailussa menestymiseksi.

Tavoitteena on vastata kuluttajien mediankulutuksen muutokseen ja toimintaympäristössä tapahtuneisiin muutoksiin.

Tilaus- ja ilmoitustuottojen saaminen vaatii jatkuvaa kehittämistä. Digitaalisia tilaajatuloja haetaan monipuolistamalla digitaalisia julkaisutapoja ja monipuolistamalla kuluttajille tarjottavia digitaalisia palveluita.

– Yrityspuolella perinteisten näkyvyys- ja viestintäratkaisujen lisäksi halutaan palvella asiakkaita laajemmin tarjoamalla markkinointi- ja viestintäpalveluita sekä digitaalisia näkyvyys- ja viestintäratkaisuja, kertoo liiketoimintajohtaja Mikko Kallio.

Yhtiön tavoitteena on kasvattaa perinteisen printin ulkopuolisia tuloja voimakkaasti tarjoamalla alueen yrityksille nykyistä laajemmin yhtiön palveluita kuten viestintä- ja markkinointipalveluita, digitaalisia mainontaratkaisuja ja tapahtumaliiketoimintaa.

– Julkaisukanavia monipuolistetaan ja teemme työtä sen onnistumiseksi, että tuotamme sisältöä niissä kanavissa, missä kuluttajat haluavat sisältöä käyttää. Samalla haemme kuluttajaliiketoiminnan laajentamista myös perinteisen lehtiliiketoiminnan oheen. Muutosten keskellä haluamme pitää huolta myös nykyisistä asiakkaista, Kallio kertoo.

Yhtiössä tehdään parasta aikaa strategiatyötä, jossa käydään läpi lehtien rooleja, jotta kuluttajille löytyy syy käyttää kattavasti konsernin lehtituotteita.

– Kaikesta huolimatta yhtiössä nähdään toimintaedellytykset median murroksesta huolimatta hyvinä myös tulevaisuudessa, mutta menestyminen vaatii paljon kehittämistä, Kallio päättää.

#

Kommentoi 4 Kommenttia

Kommentointi on vain tilaajille.

Juttua ei ole vielä kommentoitu.